Hyllypaikka
Henkilönnimi Sainio, Taina, kirjoittaja.
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö Näin tuet lapsen itsesäätelyä : hyvinvoinnin pedagogiikka varhaiskasvatuksessa
Muut nimekkeet
Julkaistu PS-kustannus, Jyväskylä : [2020]
Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2020.
Luokituskoodi
Muu luokituskoodi
Ulkoasutiedot 237 sivua, 18 numeroimatonta kuvasivua ; kuvitettu ; 21 cm
Asiasana varhaiskasvatus itsesäätely oppiminen taitokasvatus kehityspsykologia opetusmenetelmät pedagogiikka
Henkilönnimi Pajulahti, Riikka, kirjoittaja. Sajaniemi, Nina, kirjoittaja.
ISBN
*00001705nam a22004214i 4500
*001498060
*003FI-Louna
*00520200203010024.1
*008200203s2020 fi ||||g |0| 0|fin|c
*020 $a978-952-451-972-4$qnidottu$c39,00 EUR
*035 $a(FI-BTJ)7034960
*035 $a(BIBITS-ALLFONS)1782992
*040 $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL
*0410 $afin
*084 $a38.51$2ykl
*084 $a14.12$2ykl
*084 $a14.16$2ykl
*1001 $aSainio, Taina,$ekirjoittaja.
*24510$aNäin tuet lapsen itsesäätelyä :$bhyvinvoinnin pedagogiikka varhaiskasvatuksessa /$cTaina Sainio, Riikka Pajulahti, Nina Sajaniemi.
*24630$aHyvinvoinnin pedagogiikka varhaiskasvatuksessa
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2020]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2020.
*300 $a237 sivua, 18 numeroimatonta kuvasivua ;$bkuvitettu ;$c21 cm
*336 $ateksti$btxt$2rdacontent
*337 $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338 $anide$bnc$2rdacarrier
*650 7$avarhaiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1650
*650 7$aitsesäätely$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14462
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$ataitokasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p26041
*650 7$akehityspsykologia$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6761
*650 7$aopetusmenetelmät$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p988
*650 7$apedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1584
*7001 $aPajulahti, Riikka,$ekirjoittaja.
*7001 $aSajaniemi, Nina,$ekirjoittaja.
*852 $lSAI
*852 $aFI-Forka$h38.51
*852 $aFl-Jokio$h38.51
*852 $aFI-Tamme$h38.51
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä
kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.
Lapsilla on taipumus toimia hetken mielijohteesta v�lit�nt� mielihyv�� tavoitellen. Itses��tely ei rakennu itsest��n, vaan sit� on p��st�v� harjoittelemaan jo varhain. Kirjassa kuvataan k�yt�nn�nl�heisesti, miten ihmisen aivoista ja kehosta rakentunut neurobiologinen koneisto toimii ja miksi sen tunteminen on t�rke��. Aivojen toiminnasta, oman ja toisten kehon merkkien tunnistamisesta, rauhoittumisesta ja mielen malttamisesta kerrotaan ainutlaatuisen lapsil�ht�isesti. Kirjassa tuodaan esille tasapainoisen ravitsemuksen, liikkumisen, levon, unen ja kielellisesti rikkaan sosiaalisen ymp�rist�n v�ltt�m�tt�myys hyvinvoinnille. Ilman n�iden perusasioiden tasapainoa on miltei mahdotonta vahvistaa kaikessa el�m�ss� tarvittavaa ja koko lapsuuden ajan kehittyv�� itses��tely�. Kirjassa annetaan k�yt�nn�n ohjeita hyvinvointia edist�v�n oppimisymp�rist�n rakentamiseen ja itses��telyn vahvistamiseen p�iv�kotien toimintaymp�rist�iss�. Ota lapset mukaan oppimaan hyvinvoinnin supertaitoa superkoira Salaman, kirjastonhoitaja Norsun ja professori P�ll�n kanssa! Taina Sainio on kokenut varhaiskasvatuksen opettaja ja lasten stressins��telyn v�it�skirjatutkija. H�n on koulutukseltaan kasvatustieteilij� ja psykologian kandidaatti. Riikka Kaukonen on koulutukseltaan ravitsemustieteilij�. H�n ty�skentelee Helsingin yliopistossa ruokakasvatushankkeessa ja lasten ravitsemuksen v�it�skirjatutkijana. Nina Sajaniemi on varhaiskasvatuksen professori ja kehitysneuropsykologian dosentti. H�n painottaa tutkimuksissaan ja opetuksessaan terveyden, hyvinvoinnin ja oppimisen v�lisi� yhteyksi�.