Mahdoton inkluusio? : tunnista haasteet ja mahdollisuudet
Muistilista on tyhjä
Vis
Hyllypaikka
  • 38.55
Nimeke- ja vastuullisuusmerkintö
  • Mahdoton inkluusio? : tunnista haasteet ja mahdollisuudet
Julkaistu
  • PS-kustannus, Jyväskylä : [2020] Otavan Kirjapaino Oy, Keuruu : 2020.
Luokituskoodi
  • 38
  • 38.5
  • 38.55
Muu luokituskoodi
  • 38
  • 38.5
  • 38.55
Ulkoasutiedot
  • 264 sivua : kuvitettu ; 21 cm
Yleinen huomautus
  • Kirjoittajat: Marjatta Takala ja 22 muuta.
  • Tuetaan yhdessä! Monialainen ja digitaalinen yhteistyö oppimisen tukena -hanke.
Asiasana
  • inkluusio
  • haasteet (ongelmat)
  • mahdollisuus
  • koulutuspolitiikka
  • kasvatus
  • opetus
  • erityiskasvatus
  • erityisopetus
  • samanaikaisopetus
  • opettajuus
  • roolit
  • oppilaat
  • erilaiset oppijat
  • oppiminen
  • hyvinvointi
  • tukeminen
  • oppilasarviointi
  • positiivinen pedagogiikka
  • koulut
  • käytäntö
Henkilönnimi
  • Takala, Marjatta, kirjoittaja, toimittaja.
  • Äikäs, Aino, kirjoittaja, toimittaja.
  • Lakkala, Suvi, kirjoittaja, toimittaja.
ISBN
  • 978-952-451-961-8
*00002650nam a22005654i 4500
*001498066
*003FI-Louna
*00520200511041347.3
*008200511s2020    fi ||||g      |0| 0|fin|c
*020  $a978-952-451-961-8$qnidottu$c39,00 EUR
*035  $a(FI-BTJ)7034965
*035  $a(BIBITS-ALLFONS)1812176
*040  $aFI-BTJ$bfin$erda$dFI-NL
*0410 $afin
*084  $a38$2ykl
*084  $a38.5$2ykl
*084  $a38.55$2ykl
*24500$aMahdoton inkluusio? :$btunnista haasteet ja mahdollisuudet /$cMarjatta Takala, Aino Äikäs ja Suvi Lakkala (toim.).
*264 1$aJyväskylä :$bPS-kustannus,$c[2020]
*264 3$aKeuruu :$bOtavan Kirjapaino Oy,$c2020.
*300  $a264 sivua :$bkuvitettu ;$c21 cm
*336  $ateksti$btxt$2rdacontent
*337  $akäytettävissä ilman laitetta$bn$2rdamedia
*338  $anide$bnc$2rdacarrier
*500  $aKirjoittajat: Marjatta Takala ja 22 muuta.
*500  $aTuetaan yhdessä! Monialainen ja digitaalinen yhteistyö oppimisen tukena -hanke.
*650 7$ainkluusio$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p18355
*650 7$ahaasteet (ongelmat)$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6564
*650 7$amahdollisuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p5541
*650 7$akoulutuspolitiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p249
*650 7$akasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p476
*650 7$aopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2630
*650 7$aerityiskasvatus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6985
*650 7$aerityisopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p6984
*650 7$asamanaikaisopetus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p25308
*650 7$aopettajuus$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8790
*650 7$aroolit$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p14418
*650 7$aoppilaat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p8131
*650 7$aerilaiset oppijat$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p21534
*650 7$aoppiminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p2945
*650 7$ahyvinvointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p1947
*650 7$atukeminen$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9131
*650 7$aoppilasarviointi$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p7111
*650 7$apositiivinen pedagogiikka$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p29074
*650 7$akoulut$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p386
*650 7$akäytäntö$2yso/fin$0http://www.yso.fi/onto/yso/p9640
*7001 $aTakala, Marjatta,$ekirjoittaja,$etoimittaja.
*7001 $aÄikäs, Aino,$ekirjoittaja,$etoimittaja.
*7001 $aLakkala, Suvi,$ekirjoittaja,$etoimittaja.
*852  $lMAH
*852  $aFI-Forka$h38.55
^
Tästä teoksesta ei ole arvioita.
Näpäytä kun haluat kirjoittaa ensimmäisen arvion.

Onko inkluusio vain kaunis ajatus siit�, ett� kaikkien tasavertaiset oppimismahdollisuudet voidaan turvata perusopetuksessa? Onko inkluusio mahdollista saada toimimaan? Olemme kaikki erilaisia oppijoita, ja tuen tarpeemme vaihtelevat. Niinp� opetuksessa tarvitaan eriytt�mist� ja tukitoimia. Tuen antajalla on oltava tietoa erilaisista menetelmist� sek� riitt�v�sti aikaa oppijalle. Inkluusio koskee oppilasta, opettajaa ja koko koulun toimintakulttuuria. Parhaimmillaan se lis�� tasa-arvoa, moninaisuuden hyv�ksymist� ja yhteenkuuluvuutta. Kirjassa tarkastellaan inklusiivisen kasvatuksen l�ht�kohtia, k�yt�nteit� ja haasteita. Teos tarjoaa tietoa ja k�yt�nn�n malleja siit�, miten tuen tarpeet voidaan kohdata perusopetuksessa. Inkluusion toteuttamisen menetelmist� esitell��n muun muassa yhteisopetus, pedagoginen konsultaatio, positiivisen kasvatuksen mahdollisuudet ja inklusiiviseen koulukulttuuriin kasvattaminen. Kaikilla kirjoittajilla on pitk� kokemus opetusalalta, opettajankoulutuksesta ja inkluusioon liittyv�st� tutkimuksesta. Marjatta Takala toimii erityispedagogiikan professorina Oulun yliopistossa, Aino �ik�s erityispedagogiikan yliopistonlehtorina It�-Suomen yliopistossa ja Suvi Lakkala kasvatustieteen, erityisesti inklusiivisen kasvatuksen, yliopistonlehtorina Lapin yliopistossa.

Lähetä
Niteen tunnusTilaEräpäiväKuuluuSijaintiHyllypaikka
Ex1Saatavana  Forssan pääkirjasto - Aikuiset 38.55